måndag 13 februari 2012

Hade någon sagt till mig för några år sedan att jag skulle åka på skidsemester med två treåringar hade jag skrattat åt dem!
Men vi gjorde slag i saken (Patrik har drivit på...) och det blev en helt fantastisk vecka i Hundfjället!
Båda tjejer imponerade stort! De gillade detta skarpt, de åker själva ner i barnbacken nu och själva upp i knappliften!! Såå himla häftigt att se!
Jag tog en timmes privatlektion och blev biten jag med! Nu har jag en 1/2 dagsåkning i Oslo och en vecka i Sälen på min meritlista!
Vi har åkt pulka i skidbacken på kvällen då de stängt ner liftarna, ett uppskattat inslag hos tjejerna :-)
Vi har ätit gott och druckit gott tillsammans med Fam Sörensen.
Nadia och Alexandra har busat och lekt med Filip & Casper i en hel vecka, lyx!
Skulle nog vilja påstå att Alexandra allt är lite småkär i Filip (9år) och Casper (5år) charmar Nadia, som fnissar så fort han busar med henne.
De enda missödena var att Patriks snowboardpjäxor gick sönder andra dagen så han fick nöja sig med skidor!!
Det andra var att stackars Nadia var åksjuk och kräkte till och från i 70 mil på vägen dit!
Ringde vårdcentralen och fick OK av läkare att ge henne 1/4 postafen på hemvägen.
Denna underbara lilla tablett gjorde hemresan mycket behagliggare :-)

Jag älskar denna vintermiljö och skidåkningen!
Skidsmester måste bli ett årligt inslag framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar